Když nejsi žádný pařman

Publikoval Petr Loukota 11. 3. 2008 v 18.57 v rubrice zábava

725 slov 20 komentářů

Znáte to: Je pátek večer, vy si to coby náctiletý lišák po škole a všech vedlejších aktivitách hezky nasměrujete domů, zaparkujete se v oblíbeném křesle před televizí, počítačem nebo kdekoliv jinde a prostě sedíte a tupě čumíte. „Jak někdo mohl zplodit takovou mařenu, ty vole?“ pomysleli byste si za normálních okolností o ženské v bedně. Ale to ne, jen koukáte do blba – relaxujete, nohy si vesele smrdí, sem tam se vám mozkem prožene ono dobře známé nezadržitelná pomyšlení na tu holku od naproti (Dá, nedá?) – televizní rosnička prostě nemá šanci.

A jak tak válíte šunky, hlavou už pomalu klimbáte, když v tom vás jako blesk probere myšlenka, že je vlastně zase pátek, den, kdy se spousta vašich vrstevníků chodí, jak oni tomu s oblibou říkají, zrušit na akcičky/pařbičky. Najednou se cítíte jako při porodu a máte v žaludku odporný pocit, kterému já osobně trefně říkám úzkost. Nemá smysl si nic nalhávat, jste jeden z mála, který zůstává večer doma, bude čučet na jak říkajíc vyvinuté slečny v TV a snít o té holce, co se mu tak líbí. „Ta jde ale určitě taky někam kalit s jinými frajery,“ napadne vás a křeč v břiše se zhoršuje. Je to děs, i každý ňouma alespoň trochu jdoucí s dobou by vás nazval loserem. Ještě jste nepochopili, o čem mluvím? Ne? Pak zřejmě patříte mezi ty netopýry, žijící v noci, a bude o vás řeč nyní.

Nezlobím se na vás, fakticky ne. Vždyť já vám rozumím, taky si jednou za čas vyrazím a vím, v čem tkví to pouto. Pominu-li svoji osobitou lásku k nadupané taneční muzice a fakt, že mám rád, když to pořádně buší, není špatné se čas od času opít, zapomenout na všechny problémy a trable a být tak v pohodě. Ten stav euforie je příjemná věcička, ovšem že bych byl tak zakomplexovaná osoba, abych své mindráky musel tímto způsobem řešit pravidelně každý týden, to vážně ne. A je tu ještě něco: jednoduše cítím, že já do té společnosti natrvalo nepatřím, nezapadám tam, nejsem takový.

Položme si nyní otázku, kdo z nás dvou je lepší, kámo. Na jedné straně stojím já; chvalitebně prospívající a slušně vystupující student, jenž tráví volný čas plněním smysluplných činností, nepohrdá svými rodiči a doufá, že z něj jednou něco bude a že pozná tu pravou lásku, a na té druhé jsi ty; navoněná korba se slovní zásobou Tarzana, co se celé dny fláká s kámoši po venku, kouří jednu cigaretu za druhou, večer se jde opít na diskotéku, rozbít pár ksichtů a zajet do pár děr. Kdo z nás dvou má šťastnější život, co myslíš? Jen se nedělej, už spousta lidí jako ty se mi svěřila, že co se jejich bytí týče, stojí to za starou bačkoru.

Pocit samoty ustává, přicházíte zpět k sobě a konečně cítíte ten puch vašich nohou. Jdete si dát horkou koupel a v duchu si říkáte, jak nesnášíte, když se někdo snaží být takový, jací jsou jeho přátelé. Uvažujete, kde jste vy, jak vypadáte před objektivně hodnotícími lidmi a jak je na tom ta parta anarchických desperátů.

Zalehnete do horké vody, uvolníte se a i přes to teplo sálající z vany se uklidňujete – chladnete. „Ještě že mám své kamarády,“ pomyslíte si, „o kterých vím, že jsou jako já. Jinak bych se fakticky musel cítit jako konzervativní idiot.“ A zatímco si mydlíte svého nejlepšího kamaráda (počítač to není!), začnete si nadávat, že jste asi vážně labilní duše, když vás takové kraviny pořád dokola napadají. S faktem, že jste v jiné sféře než ta hromada bláznu, jste se přece smířili už dávno. Mrzí vás sice, že vám někteří z nich přezdívají usazená prdelka, protože nejste každý víkend v terénu na kaši, dobře ale víte, že o tomhle ten život není, není vaším cílem kopat kanály, nebo minimálně mít po okrese pověst místního ožraly. Vy chcete být vzdělaný, uznávaný, působící na dobře placeném místě a jedině tím, že si za tím půjdete, toho dosáhnete. „Jak můžu být tak pitomý, že mě ta atmosféra pátku vždycky dostane.“

Umyjete si prdel a jdete zpět k televizi případně počítači; teď už plní klidu a pohodu, jak má být. Nezbývá než doufat, že každý příští pátek prožitý po boku maminky s tatínkem se to celé nebude opakovat.

Co mi k tomu řeknete? Poznáváte se? Chodíváte na akce? Máte větry z nemoderně strávených pátků? Myslíte si, že alkohol je neodlučitelnou součástí každé dobré pařby? Povídejte, nadsazujte! ;-)

Sdílej článek na pošli na vybrali.sme.sk nebo sociálních sítích Twitter či Facebook .
Navigace: |

20 komentářů:


Jimmy napsal(a)
dne 11. 3. 2008 v 20.00 · prohlížeč Mozilla Firefox Mozilla Firefox 2.0.0.9 a OS Windows Windows XP

Teda, nevím co říct. Nepsal jsem to náhodou já? Celý článek jsem přečetl doslova jedním dechem. Úplně jsem se poznal.

Každý pátek (vlastně i sobotu) je to takové. Přes den ve škole dobrý, přijdu domů a čím víc se stmívá, tím víc si uvědomuji, že jako každý den sedím doma na zadku, úplně sám, zatímco jsou mí vrstevníci někde na diskotéce, obklopeni masou cizích i nově poznaných lidí + pěkných „lehkých“ holek. V tu ránu mě přepadne (jak sám píšeš) úzkost, možná lehká závist.

Zážitky z prochlastané akce jim vydrží ještě do úterý. Možná si teď někdo říká: „No jasně, další člověk co se neumí bavit.“ Občas jsem na diskotéky zašel, ale nechytlo mě to. Ve škole prospívám také chvalitebně. Své rodiče mám rád a také je ctím. Nejsou to pro mě žádní „fotr a matka = automat na prachy“.

Prostě výstižný článek :wink: .

igor77 napsal(a)
dne 11. 3. 2008 v 20.34 · prohlížeč Mozilla Firefox Mozilla Firefox 2.0.0.12 a OS Windows Windows XP

Ona chyba bude spíš na tvé straně. Já mám sice ta léta bohužel za sebou,ale určitě nejsem ochlasta a hlupák. Školu jsem zvládl bez problémů a ten alkohol,tak jednou za týden s kámoši na pár piv. Ta doba těch diskoték bylo to nejlepší co můžeš zažít,tolik kámošů a kamarádek i těch odvázanějších nikdy nenajdeš. A vždycky,když jsem nemohl vypadnout ven,bylo utrpení. To čumění do bedny je tak slaboduché a akorát pro lidi bez fantazie.

Najja napsal(a)
dne 11. 3. 2008 v 20.58 · prohlížeč Mozilla Firefox Mozilla Firefox 2.0.0.12 a OS Windows Windows XP

Taky se poznávám… I když si nemydlím nejlepšího kamaráda :lol: :lol: … Závidím lidem, kteří se na kalbě dokážou odvázat… Ale pak jim nezávidím tu opici. A sama radši sedím u počítače, než se stát hopsající gorilou na tanečním parketu, s nějakými promilemi v krvi, body v soutěži o nejpozvracenějšího člověka, apod… :mrgreen: :mrgreen:

Najja napsal(a)
dne 11. 3. 2008 v 21.00 · prohlížeč Mozilla Firefox Mozilla Firefox 2.0.0.12 a OS Windows Windows XP

SAKRA, prosímtě Pe3čku, nemohl bys upravit v tom předcházejícím komentáři kolonku „web“? Nějak jsem klikla vedle… :oops: :oops: … Díky.

n3tman napsal(a)
dne 11. 3. 2008 v 22.03 · prohlížeč Opera Opera 9.26 a OS Windows Windows XP

Zajímavý článek, také se v něm zčásti poznávám. Už mi ale připadá, že z toho odrůstám a ty akce mi až tak neschází – vážně nemám tolik financí, abych se prochlastával každý víkend. Tenhle pocit mě v mládí tížil celkem hodně, protože jsem se cítil jako nějaký vyvrhel, minoritní součást naší společnosti.

Momentálně mám od takových akcí pauzu a chodím jen na ty „vybranější“, jako jsou například proslulé taneční zábavy v jedné nedaleké obci. Určitě si ale myslím, že je to občas fajn. Člověk sice nemusí „pařit“ pořád, ale někde se musí pořádně vybít a uvolnit, což se mu nepodaří když zahnije doma u televize/počítače.

Shrnuto, podtrženo – je třeba najít rozumný kompromis.

Petr "Pe3ček" Loukota napsal(a)
dne 11. 3. 2008 v 23.01 · prohlížeč Mozilla Firefox Mozilla Firefox 2.0.0.12 a OS Windows Windows Vista

Jimmy: Úplně s tebou souhlasím, také to prožívám takovýmto způsobem. Můžeme prostě bývat doma spolu, co říkáš? :razz:
Já na diskotéku chodím celkem pravidelně, asi čtyřikrát do roka. :lol: Chytlo mě to celkem dost, ale to díky té lásce k taneční hudbě. Jak už jsem ale řekl, ta společnost pro mě není, tam já nepatřím. Proto čtyřikrát do roka. :cool:

igor77: Rozumím ti, chápu, že zajít s kluky na pivko je fajn, je to psina apod. Jenže já prostě nejsem takové povahy, abych to chtěl dělat každý týden. Jak tak koukám, takových lidí je ale naštěstí více. :neutral:
Článek je samozřejmě nadsazený, abych ukázal tu podstatu věci, ty rozdíly mezi těmi skupinami lidí a jejich pocity jak okamžité, tak i potom z budoucího života. :smile:

Najja: Ano, ta opice a konkrétně u mě bývá opravdu pekelná. :twisted: Jinak já se na parketě dokáži odvázat. Po internetu mám i pár fotek z akcí, ale ty by nebyly zrovna reprezentující mojí osobnost. :razz: Jenže, jak už dnes píši asi po stý, nejde jen o tu muziku, kterou miluji, ale jde i o tu nežádoucí společnost, alkohol, cigarety atd.
S tou hopsající gorilou se ti to vážně povedlo. :mrgreen:
PS: Odkaz na tvůj blog opraven. Nemáš zač. :smile:

n3tman: Dobře vím, které taneční zábavy v které nedaleké obci myslíš. :smile: Na ty já ale bohužel nechodím, já radši DJ-e PMC. :cool: Jak říkáš, já také navštěvuji jen ty vybrané akce, i když jiného druhu jako ty.
Ten kompromis je důležitý, člověk by se měl jít odreagovat čas od času, což já, myslím, splňuji. Zároveň by to neměl přehánět, což já taky, myslím, splňuji. :cool:

Jimmy napsal(a)
dne 12. 3. 2008 v 16.18 · prohlížeč Mozilla Firefox Mozilla Firefox 2.0.0.9 a OS Windows Windows XP

Petr „Pe3ček“ Loukota: Nejsem proti :grin: . Na akce chodím také velmi pravidelně, úplně stejně jako Ty + výjimky :grin: . Holt tam asi taky nepatřím :wink: .

Evča napsal(a)
dne 12. 3. 2008 v 18.35 · prohlížeč Mozilla Firefox Mozilla Firefox 2.0.0.12 a OS Windows Windows 2000

Trefný článek, smekám , ha i čumím :grin: „Umyjete si prdel a jdete zpět k televizi“
až tak?

Verča napsal(a)
dne 12. 3. 2008 v 18.56 · prohlížeč Mozilla Firefox Mozilla Firefox 2.0.0.12 a OS Windows Windows XP

No, částečně jsem se v článku poznala, až na to, že nemívám špatné pocity z toho, že nejdu na nějakou akci, nemusím být u všeho, ba právě naopak, kolikrát jsem ráda, že mohu sedět u PC a psát si s kamarádkami či kamarády po ICQ, psát na blog nebo prostě jen surfovat. Alespoň mám chvíli klidu na zamyšlení se.

Petr "Pe3ček" Loukota napsal(a)
dne 12. 3. 2008 v 21.58 · prohlížeč Mozilla Firefox Mozilla Firefox 2.0.0.12 a OS Windows Windows Vista

Jimmy: Byla by škoda, nepokecat na ICQ. Já tvoje neznám, ale moje najdeš na stránce Kontakt. :wink:

Verča: Když jsi sama a ostatní se baví, tak máš špatný pocit – já jsem na tom stejně.
Já osobně si myslím, že ten alkohol k diskotéce a vůbec zábavám neodlučitelně patří. Proč si jej klidně dám už jsem vlastně zmínil v článku.
Jinak souhlasím, že i já bych se namísto noční zábavy radši sešel s přáteli ve dne a pokecal, prostě si užil. Jenže takových přátel, s kterými to lze plně realizovat a stojí to za to, mám málo. Hodně z nich se schází právě v noci, no.

Petr "Pe3ček" Loukota napsal(a)
dne 12. 3. 2008 v 21.16 · prohlížeč Mozilla Firefox Mozilla Firefox 2.0.0.12 a OS Windows Windows Vista

Jimmy: Krásná to pravidelnost. :wink:

Evča: Rád tě tu vidím a vítám, ahoj. :smile: Je příjemné najednou vědět o tolika lidech, kteří mají stejný názor jako já.
Jinak doufám, že to humorné pojetí jinak vcelku závažné problematiky není až příliš nevkusné. Pokud se osvědčí, budu v něm pokračovat.

Verča: Závidím ti. Možná se v tobě projevují střípky introvertní holky, která nemusí být středem dění, Já jsem extrovert a jsem zvyklý být tam, kde se něco děje. Proto ty páteční křeče v břiše.
Na druhou stranu se to dá vydržet, mám to totiž tak půl na půl, možná se to míchá; někdy jsem rád, že jsem doma, jindy mě ta úzkost sevře pevněji. Záleží asi, jak se vyspím. :smile:

Jimmy napsal(a)
dne 12. 3. 2008 v 21.31 · prohlížeč Mozilla Firefox Mozilla Firefox 2.0.0.9 a OS Windows Windows XP

Petr „Pe3ček“ Loukota: Pravidelnost je to opravdu nádherná :grin: . Já jsem introvert nebo extrovert podle toho, jak se zrovna vyspím :smile: .

Verča napsal(a)
dne 12. 3. 2008 v 21.34 · prohlížeč Mozilla Firefox Mozilla Firefox 2.0.0.12 a OS Windows Windows XP

Máš pravdu, ale jen částečně. Původně introvert nyní spíše půl na půl. Potřebuji být tam, kde se něco děje a když jsem sama a ostatní se baví, mám špatný pocit. Na druhou stranu mí přátelé na pařby nechodí. Nepotřebuju se opít, abych se bavila. Zvládnu to i bez alkoholu a kdo ne, je chudák. Vlastně jediná diskotéka na které jsem byla byla na horách…akce našeho ročníku. Tancovat mě sice baví, ale mnohem radši jsem se svými přáteli než na diskotéce spolu s lidmi, které nemám ráda nebo k nim nemám takový vztah jako k ostatním. Prostě na diskotéky ani akce za účelem opití se nejsou nic pro mě.

Jimmy napsal(a)
dne 12. 3. 2008 v 22.50 · prohlížeč Mozilla Firefox Mozilla Firefox 2.0.0.12 a OS Windows Windows XP

Petr „Pe3ček“ Loukota: To si piš ;) . Moje můžeš najít také na mém webu, v sekci Kontakt. Ale teď už není třeba. Momentálně jsem na notebooku taťky (zkontrolovat před spaním internet), ale hned zítra, až budu na svém PC, čekej na ICQ žádost o autorizaci :wink: .

Mám úplně stejně špatný pocit, když se ostatní baví a já jsem sám. Bohužel, většina mých přátel se také baví hlavně v noci, takže to znáš…

No nic, zítra nashle :smile: .

Mike napsal(a)
dne 14. 3. 2008 v 2.44 · prohlížeč Opera Opera 9.26 a OS Windows Windows XP

a najednou je pátek, čas „zábavy„, čas pařeb a prostě se jde na diskotéku ať jeden chce nebo nechce. po několika hodinách okukování a pití piva za 40kč se s kamarádem rozhodnete, že teda pujdete na parket. hudba dobá, párty v plném proudu, jenom tomu ale něco chybí. rozhlídneš se okolo, vidíš spoustu těch mladejch koček, jak vlní svýma zadečkama a vyzývavě se prsatí na všechny okolo… tak je pozoruješ, přemýšlíš, kterou oslovit, dokud zdravé myšlení nezvítězí nad alkoholem… pak si uvědomíš : „vydržel bych s nějakou z nich dýl než den“ ? odpověď je víc než jasná, zklamaně odcházíš k baru (ani si to nezkusil, proč nakonec), tam strávíš zbytek večera a aspoň se opiješ, když už nic… s kamarádem pokecáte o komplech, hrách, filmech a relativně spokojeni ocházíte domů…

pátky jsem měl vždy obazený (trenál) takže tenhle scénář jsem svou dobou zažíval každou sobotu. tak trochu jsem si tohle všechno uvědomil, tak trochu se mi znechutila taneční hudba (tak do r. 2004/5 byla pro mě víc jak poslouchatelná, pak už to šlo rapidně z kopce) a za tímhle stylem zábavy udělal velkou čáru. ani teď si ale netroufnu říct, jestli mi to něco dalo, nebo vzalo. nelituju těch večerů strávených v dunících klubech, to ne.

tvůj postoj je sice úplně opačný, ale když to člověk nikdy nezkusí? naprosto souhlasím s tebou, že princip pátek == díza je nesmysl, je to spíš frajeřina, dělání sama sebe staršího a důležitějšího, ale tohle přece není pravidlo, ne? jsou i lidi, kteří tam jsou prostě „jen tak„.

dnes už bych na celej večer do klubu nešel, co tam, nuda. s kamarády chodíme v pátek pravidelně po trenálu na pivo, do hospody, sednout si a pokecat. ano, sednout si a pokecat. každý děláme něco úplně jiného, vidíme se pár dnů v týdnu a jediná možnost (předpokládejme aktuální roční období, a to že je prostě klemra) je sejít se v hospodě, objednat si škopka, vklidu popíjet a kecat o tom, co přijde na jazyk.

tomu já říkám dobře strávenej večer :smile:

PS.: promiň , že sem se tolik rozkecal, ale stejně tak jako ostatním mě tvůj článek přiměl reagovat :smile:

Petr "Pe3ček" Loukota napsal(a)
dne 15. 3. 2008 v 0.00 · prohlížeč Mozilla Firefox Mozilla Firefox 2.0.0.12 a OS Windows Windows Vista

Mike: Díky za tvůj názor. :wink:
Taky si myslím, že holku na delší vážný vztah na diskotéce nepotkám. Jediné, co si odtud odnesu je opice na celý následující den, což opravdu nestojí za to.
Jinak tvé pátky chválím. Sám se sice takto s těmi dřívějšími spolužáky nescházím, ale s těmi nynějšími chodíme, a to především v horkých dnech, na pivko hned po škole :razz: a hezky pokecáme.
Asi se shodneme, že kamarády, kterým můžeš všechno říct, je hodně důležité mít!

Scorpi napsal(a)
dne 24. 3. 2008 v 21.59 · prohlížeč Mozilla Firefox Mozilla Firefox 2.0.0.12 a OS Windows Windows XP

No to zas já na ty diskotéky chodím. Je to paráda prostě se dostat do té nálady, zapařit s kamošama a kamoškama (s těma i víc), ale jak se tady píše tak ta opice je pak na další celej den. Ale je to bomba tam chodit. Já třeba nevydržím doma. Musím prostě někde být. :smile:

Přemek "Mr.Gentleman" V. napsal(a)
dne 29. 3. 2008 v 22.13 · prohlížeč Internet Explorer Internet Explorer 7.0 a OS Windows Windows Vista

PS: ještě bych dodal, že sám mám také rád (krom jiného) taneční muziku – i se jí sám snažím věnovat (viz. můj web), ale nemám tu potřebu vymetat diskotéky a šňupat, či si píchat podivné jedy. To nemá s muzikou co dělat. Mě zajímá ta hudba jako taková, ne to, abych si v rytmu dunivých basů užil „fet a děvky“.

Přemek "Mr.Gentleman" v. napsal(a)
dne 29. 3. 2008 v 22.11 · prohlížeč Internet Explorer Internet Explorer 7.0 a OS Windows Windows Vista

Řekl bych, že v tom textu se dost poznávám. Hlavně v tom, že nezapadám to té sféry lidí, kteří se prostě chodí „bavit“, atd. A po pravdě z toho ani nemám ten divný pocit, že bych měl jít taky. Občas si vyrazím s přáteli. S těmi, kterým mohu důvěřovat, s těmi, s nimiž si rozumíme a máme o čem mluvit, s nimiž se zasmějeme a pobavíme i bez toho, že bychom se museli totálně „ožrat“, nebo nedejbože někde zfetovat a pak „opíchat“ co se dá. A jsem rád, že mám takové přátele. A možná si někam vyrazím jen párkrát do roka, když je příležitost, když máme všichni volno v práci a nějak se to sejde, ale o to víc si těch setkání cením a vážím a o to víc si vážím i svých přátel. A ano – když někam vyrazím, tak se také napiju a možná trochu „odvážu“, ale nikdy ne tak, abych nad sebou a svým chováním ztratil kontrolu. Protože ta kontrola nad sebou je (nebo by alespoň měla být) tím, co nás odlišuje od zvířat. A já jsem hrdý na to, že jsem člověk a chci na to být hrdý – ne se někde zfetovat a chovat se jako zvíře (nebo mnohem hůř) a druhý den si to ani nepamatovat a říkat, že pak je to teprve „správná jízda“.

Tom4-8 napsal(a)
dne 1. 4. 2008 v 22.14 · prohlížeč Opera Opera 9.26 a OS Windows Windows Vista

Ani nevíš jak mě to bolí, ale až na tu bum bum tuc duc muziku je to vážně dobré. :)

RSS pro tyto komentáře

Napsat komentář:

Komentář mohou napsat pouze přihlášení čtenáři.