Fotbal v TV snižuje návštěvnost

Publikoval Petr Loukota 13. 6. 2008 v 14.02 v rubrice o blogu

495 slov 17 komentářů

Občas jen tak sedím, koukám do monitorů a klikám na aktualizaci webové stránky se statistikami návštěv tohoto blogu. Někdy rostou rychleji, někdy pomaleji. Před pár dny jsem ale zažil opravdu drásající a nervově vysilující šnečí tempo. Prvně jsem si říkal, kde sakra všichni lidi jsou, proč nesedí u počítače a nesurfují, a potom mi to došlo – on se přece hraje ten zpropadený fotbal.

Na televizi v posledních několika letech příliš nekoukám, mnohem více si mě totiž získalo bloudění po internetu. V obou případech sice mluvíme o trávení volného času, avšak neustálým sezením před televizí se z nás stávají jen primitivní konzumenti často dost nesmyslných televizních pořadů či nikdy nekončících seriálů, kdežto na internetu se člověk i dočte alespoň něco trošku zajímavého nebo přínosného.

K fotbalu

Pohrdám lidmi, co si myslí, že když někdo umí dobře kopnout do míče, tak je frajer, velký borec, že je víc než ostatní. Nechápu fanoušky, co křičí jako úchylové na tribunách, na palici načmáranou českou vlajku a naplno prožívají průběh utkání. Co jim to dává, co z toho mají? Zboří se svět, když nevyhrajeme? Jedině přispívají na statisícové platy hráčů, kteří si je zaslouží mnohem méně než třeba lidé pracující na vědeckých a lékařských výzkumech. „Kdo neskáče, není Čech.“ – největší kravina co jsem kdy slyšel. Proč bych jako měl skákat? Protože chlapíci lítají jako debilové po hřišti a honí se za mičudou?

Fotbal snižuje návštěvnost

Jinak si to nedokáži vysvětlit. Moje návštěvnost se v současné době pohybuje mezi 130 a 170 jedinečných IP denně. Neplatí, že když venku prší, je přístupů více, a když svítí sluníčko, je jich méně. Ovšem podívejte se na zlomový propad před pár dny.

Ještě minulou středu bylo vše v pořádku, 141 není na mé poměry tak zlé. A potom to přišla. 108 leží kdesi hluboce pod průměrem. Nevím, kdy se s fotbalem začalo, protože se o tom nezajímám, ale jsem přesvědčen, že on za tu nevraživost může. V pátek došlo k výpadku serveru, proto hodnota 66 není konečná, podle Google Analytics v ten den přišlo také malinko přes 100 lidí. Ale potom hrála Česká republika, tisíce lidí v ulicích měst a hle – 98. Smutné, otřesné, k pláči, na skok z okna. Takhle jsem na tom nebyl už dobrých několik měsíců. Druhý den mi naštěstí bylo vše vynahrazeno. 172 se nachází vysoce nad průměrem. Rozdíl těchto dvou dní je téměř dvojnásobný. A pak klesáme až do příští středy, kdy opět hráli Češi. Kupodivu jsem nespadl tolik, zřejmě většina lidí byla doma u televize.

Musím podotknout, že pokud má někdo jako já kolem 150 návštěv denně, každých plus mínus deset je celkem značný rozdíl. Jinak je to u webů s průměrem 1500 denně, kde deset lidí sem nebo tam nemůže rozhodit.

Fotbal a vaše návštěvnost

Zajímalo by mě, zda jste si něčeho podobného také všimli. Podle počasí se nelze řídit, jen vím, že nejvíce lidí chodí na internet kolem 20:00. Každopádně… pocítili jste začátek fotbalových utkání na svém webu, nebo jsem jen výjimka? Nebo myslíte, že mé tragické propady vůbec nesouvisejí s fotbalem?

Sdílej článek na pošli na vybrali.sme.sk nebo sociálních sítích Twitter či Facebook .
Navigace: |

17 komentářů:


Přemek "Mr.Gentleman" V. napsal(a)
dne 13. 6. 2008 v 16.40 · prohlížeč Internet Explorer Internet Explorer 7.0 a OS Windows Windows Vista

Ke sportu a fotbal mánii mám asi podobný vztah, jako ty. Sice asi ne tak vyhraněný – každému co jeho jest – ale ona mánie a pomalu náboženské oblouznění z našich hráčů, vlaječky a já nevím co ještě, to je mi prostě cizí. OK. Beru sport jako sport, ale sport, jak je dnes prezentován, je z nadpoloviční většiny jen mašinérií na peníze a se skutečnými sportovními výkony a onou pradávnou olympijskou myšlenkou má máloco společného. A o fotbalu a hokeji to platí obzvláště. Ty tam jsou doby, kdy hráči hráli za mrzký peníz vlastně pro zábavu a sportovní vyžití. Dnes se pasují do rolí megastar za neskutečné peníze a dlouze si vybírají (za toužebného přání poblázněného národa), zda vůbec budou reprezentovat svoji zem, atd…

Ale dost k tomuto. Řekl bych, že souvislost mezi nižší návštěvností a fotbalem určitě existuje. Sám totiž pozoruji ve statistikách podobné vlivy jako ty. Ve dni kdy probíhal nějaký ten zápas, tak jsem se dostal dokonce jen na 20 unikátních návštěvníků, ačkoliv jindy je to číslo samozřejmě vyšší a pohybuje se v průměru mezi 60-120 UIP denně – dle četnosti a témat článků.

bengo napsal(a)
dne 13. 6. 2008 v 17.14 · prohlížeč Mozilla Firefox Mozilla Firefox 2.0.0.14 a OS Windows Windows XP

No, já mám na webu docela málo lidi … a fotbal je cipina .. Se podívám jen na zprávy, ty nejlepší záběry možná a to stačí.

Verča napsal(a)
dne 13. 6. 2008 v 19.08 · prohlížeč Mozilla Firefox Mozilla Firefox 2.0.0.14 a OS Windows Windows XP

Hezky! Alespoň někdo s podobným názorem jako mám já. Sport je krásná věc, ale pouze když ho někdo provozuje aktivně…ovšem v dnešní době, kdy spousta lidí umístí své pozadí na gauč a pak začnou pořvávat s pivem v ruce, popcornem na klíně: „Gól! Jo, kopni! To je blbec!“ a radit vrcholovým sportovcům z křesla je dle mého názoru dosti zvláštním pojetím sportování.

Co se změny návštěvnosti týče, tak u mých patnácti lidí za den se nic nezměnilo, za což jsem jen ráda.

A na závěr jedna, téměř kvízová otázka: Ty víš, co je to of side? Já tuším, že je to cosi před brankou a vlastně ani víc vědět nepotřebuju, ale dnes jsem při obědě, kdy spolužačka se spolužákem probírali jakýsi zápas kohosi s kýmsi, byla obviněna z hlouposti, když nevím co to je. Prý je pro ně nepochopitelné, jak je možné, že to někoho nezajímá :-D

Flavicius napsal(a)
dne 13. 6. 2008 v 19.34 · prohlížeč Opera Opera 9.50 a OS Windows Windows XP

@Verča: Ber to jako normální základní znalosti. To je stejné jako kdybys nevěděla, že auto má motor, protože tě to nezajímá. :)

Verča napsal(a)
dne 13. 6. 2008 v 20.06 · prohlížeč Mozilla Firefox Mozilla Firefox 2.0.0.14 a OS Windows Windows XP

Flavicus: Neví to spousta lidí (tedy mých kamarádek), off side ( možná taky „of side“) a motor je něco jiného. Asi tak, vím co je to motor a tak zhruba i jak to funguje. Taky vím, že offside je něco před brankou a když tam je hráč, tak nemůže střílet, ale co přesně to je a jak to funguje mi je prostě ukradené, tak to nevím…spousta lidí neví něco jiného, co znám zase já, tak nechápu, proč by mělo být něco zvláštního a hloupého na tom, že nevím, co je to off side.

Pe3čku, omlouvám se za off topic, klidně ten komentář smaž, jestli se ti bude zdát, že se od tématu vzdaluje až příliš.

Petr "Pe3ček" Loukota napsal(a)
dne 14. 6. 2008 v 0.29 · prohlížeč Mozilla Firefox Mozilla Firefox 2.0.0.14 a OS Windows Windows Vista

Co je off side, netuším, o fotbal se nezajímám, nehraji ho, nesleduji ho. Za základní znalost to nepovažuji a už vůbec bych to nesrovnával s motorem v autě. To, že já umím hrát například šachy, ještě neznamená, že všichni lidé na světě musejí také umět hrát šachy, a rozhodně o lidech, kteří je hrát neumí, nevykládám, že nemají základní všeobecné znalosti. :-)

urbis napsal(a)
dne 14. 6. 2008 v 9.30 · prohlížeč Internet Explorer Internet Explorer 7.0 a OS Windows Windows Vista

Já naopak souhlasím s Flaviciem.Jsou určité základní vědomosti, které by každý člověk měl znát a mezi ně základní pravidla tak rozšířeného sportu, jako je fotbal patří.

Pe3ček:Tvůj článek mi připadá jako kritika další zájmové skupiny. To, že tě fotbal nezajímá, ti nedává důvod opovrhovat lidmi, u kterých je tomu naopak.
Tvá statistika je zajímavá.Možná znamená to, že tvůj blog navštěvují fotbaloví fanoušci tak doporučuju změnit sortiment zpráv :lol:

n3tman napsal(a)
dne 14. 6. 2008 v 11.04 · prohlížeč Opera Opera 9.50 a OS Windows Windows XP

Já jsem nějaký drastický pokles nezaznamenal, ale to bude dáno i tak nízkou návštěvností.
K fotbalu se stavím podobným názorem, ale stejně jako urbis si myslím, že opovrhovat lidmi, kteří milují fotbal, je trochu přehnané. Já taky nemám rád ty rádoby vlastence, kteří se semknou ve své euforii z fotbalu v hospodě u televize a prožívají naplno úspěchy či neúspěchy svých hrdinů. Jde ale z velké části o strhnutí davem – když jejich kamarádi sledují fotbal, je pro ně povinností jej také sledovat, aby nebyli jiní.

Pavel Králíček napsal(a)
dne 14. 6. 2008 v 18.23 · prohlížeč Opera Opera 9.50 a OS Windows Windows XP

Tak mě napadá, kdyby ti lidé, o které se ti snížila návštěvnost, chtěli číst Tvůj blog, tak ho budou číst fotbal nefotbal. Těžko se na ně zlobit, že si zvolili zábavnější a pro ně přínosnější činnost. ;)

Evča napsal(a)
dne 14. 6. 2008 v 20.14 · prohlížeč Mozilla Firefox Mozilla Firefox 2.0.0.14 a OS Windows Windows 2000

Jste fotbalový neandrtálci, Euro se hraje jednou za čtyři roky, tak vyhoďte ty svoje líné bílé ksichty od svých lcd a podívejte se, co se děje kolem. ;)

„Kdo neskáče, není Čech.”

Petr "Pe3ček" Loukota napsal(a)
dne 14. 6. 2008 v 21.14 · prohlížeč Mozilla Firefox Mozilla Firefox 2.0.0.14 a OS Windows Windows Vista

urbis: Neopovrhuji lidmi, které fotbal zajímá, opovrhuji lidmi, kteří si myslí, že fotbalisté a všeobecně sportovci jsou něco víc.

Pavel Králíček: Mluvím-li o snížení návštěvnosti v důsledku fotbalových zápasů, pak samozřejmě mluvím o menším počtu přístupů z vyhledávačů (místo na internetu jsou lidé v ulicích, hospodách, u televize), a tito lidé rozhodně ještě vůbec nevědí, jestli mě chtějí nebo nechtějí číst. Pravidelní čtenáři pochopitelně chodí každý den.

Evča: Když jsem na tvém blogu viděl článek s nadpisem Euro 2008 už zítra, bylo mi jasné, že patříš mezi fotbalové fanoušky. :-)

Flavicius napsal(a)
dne 14. 6. 2008 v 21.41 · prohlížeč Opera Opera 9.50 a OS Windows Windows XP

Já se nechci do nikoho navážet, takže si myslete co chcete, třeba nevěďte, co je to offside. Píšu ovšem, že je to stejné, jako když nevíte, že auto má motor.

Chápu, že pokud někdo sport nikdy nesledoval, nezajímá ho a nudí ho, nebude to vědět. Ale v tom případě je to u mě člověk jednoúčelový. Hledí si svého a má svou pravdu, nechce poznávat nové věci.

Sorry, nechci nikoho urazit…

P.S. Šachy hrát umím a vím, jak funguje motor. ;)

Petře: Odkaz vyměním > už se z mé strany stalo.

bigZ napsal(a)
dne 14. 6. 2008 v 23.02 · prohlížeč Mozilla Firefox Mozilla Firefox 2.0.0.8 a OS Windows Windows XP

Fotbal, občas sleduji jen když naši hrají MS, ME jako teď. Jinak je to pro mě hrubá hra a nečistý byznys, kde se točí velké peníze. Ale nejvíce mě štve, že náš obecní úřad, zcela veřejně, může z peněz vybraných z našich daní být hlavním sponzorem místních čutálistů a rvát do nich oficiálně finanční částku téměř milion ročně. K tomu zdarma celou zimu trénují na nově postavené školním hřišti, aby si nezničili své vlastní… atd., atd.
Mnozí budou tvrdit, že fotbal je na vesnici jediná „kultura“ (což je často bohužel tristní fakt) ale proč do něj nenalijí prachy vyšší kluby ? Proč do toho rve peníze obecní úřad místo aby těmito financemi řešil třeba sběrný dvůr nebo opravy cest. Pravda, OÚ podporuje i jiné organizace, ale příspěvek je podle mých informací přibližně dvacetinový oproti fotbalovým primadonám. A o tom, kolik je ve vesnickém mačaftu místních hráčí se raději zmiňovat nebudu.
Ostatně, co si myslím o sportovních výkonech fotbalistů si můžete přečíst v
mém minikomentáři.

Přemek "Mr.Gentleman" V. napsal(a)
dne 14. 6. 2008 v 23.59 · prohlížeč Internet Explorer Internet Explorer 7.0 a OS Windows Windows Vista

Mě osobně třeba auta nijak zvlášť nezajímají. Nejezdím, neřídím (vím, že bych si ten řidičák udělat měl, ale pořád nějak nevidím důvod to udělat – zvláště při dnešních cenách benzínu a dalších nákladech, které jsou s vlastnictvím vozu spojeny). Že má auto motor vím, ale co k čemu slouží, spojka, karburátor a já nevím co ještě je pro mě španělská vesnice, takže když se někdo začne bavit o značkách aut a motorech, tak maximálně „jakoby znale“ :smile: přikyvuji a říkám Hmm, no jo, to máš pravdu a přidom netuším, která bije :roll: .

A stejné je to se sportem a fotbalem – nijak mě to nezajímá, čas na to nemám, ze sportovců nešílím a pravidla neznám, takže ty termíny jsou mi rovněž cizí. Teď mě ale tak napadá – není offside už ze svého názvu postavení mimo hru? Nevím – jen mě to tak nějak bliklo v hlavě, ale co je to postavení mimo hru netuším, když jsou přitom všichni na hřišti… :grin: .

Takže a zkrátka – takovéto znalosti nepovažuji za nutné a základní znalosti, které by měl někdo znát. Za ně považuji spíše slušné vychování, schopnost jednat s druhými slušně, atd. Člověk totiž může být (a většinou to tak i bývá) v mnoha věcech „blbý“, ale měl by se tedy umět slušně zeptat a ne – jak je často bohužel zvykem (zvláště na internetu), že když něco nevím, tak kolem sebe prskám a řvu na ostatní, že jsou blbci. To, že někdo neví co je offside neznamená, že je pitomec, jen prostě zná něco jiného. Můžu být geniální houslista, co neví nic o motorech, můžu být výborný automechanik, co neví nic o houslích a můžu být talentovaný hudebník a publicista, co se příliš neumí orientovat v praktickém životě. Tohle všechno je normální a ač neznalost neomlouvá (jak se říká u zákonů), tak neznalost ani dotyčného neobviňuje (z blbosti)…

Kurde Slávia napsal(a)
dne 16. 6. 2008 v 10.31 · prohlížeč Opera Opera 9.24 a OS Windows Windows XP

Chlape ty máš dost řešit takový stupidity na blogu.Že ti fotbal snižuje návštěvnost je jedině dobře!Asi nedokážeš pochopit že někoho to prostě baví a narozdíl od tebe nesedí furt u komplu a čekuje statistiky já si třebas fotbal jdu i zahrát a rád se na to kouknu v televizi jak ho hrají lidé,kteří se tím živý.Pro mě to jsou ,,frajeři,, protože to umí a každej kdo něco umí je u mě frajer třeba i šikovnej zedník :wink:

n3tman napsal(a)
dne 16. 6. 2008 v 14.11 · prohlížeč Opera Opera 9.50 a OS Windows Windows XP

Čekal jsem, kdy se tu takový příspěvek objeví :grin:

(jo, rejpalové, napsal jsem to tam schválně…)

sparky napsal(a)
dne 3. 5. 2009 v 12.01 · prohlížeč Mozilla Firefox Mozilla Firefox 3.0.10 a OS Windows Windows XP

Já mám sport všeobecně hodně ráda, hlavně fotbal a hokej. Taky mi vadí, že v týhle době jsou to spíš peníze než zábava, ale s tím nic neuděláme, pořád je to fotbal. Já chodím fandit na hokej k nám, koukám i v TV, ale nepřehánim to. Já fotbal hraju a víc do něj investuju, než z něj vytěžím. Takže zdar. :mrgreen:

RSS pro tyto komentáře

Napsat komentář:

Komentář mohou napsat pouze přihlášení čtenáři.